top of page

Indyjskie kotleciki z ryboflawiną

Ryboflawina to niezwykle ważna witamina. Szczególną uwagę powinny zwrócić na nią osoby leczone onkologicznie, ponieważ witamina B2 ma korzystny wpływ na błony śluzowe jamy ustnej, gardła, przełyku, żołądka, jelita cienkiego oraz jelita grubego, co jest bardzo ważne podczas chemioterapii lub naświetlań. Udział B2 jest niezbędny do prawidłowego wydzielania hormonu o przeciwzapalnych właściwościach, czyli kortyzolu. Ryboflawina wpływa na wytwarzanie neuroprzekaźników (w tym serotoniny), co zapewnia prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Witaminę B2 znajdziemy w nabiale, jajach i produktach mięsnych. Na szczęście roślinnych źródeł B2 nie brakuje. Są nimi produkty zbożowe, strączki, ziemniaki, orzechy włoskie, migdały, pestki słonecznika, dyni, sezam, oraz grzyby. Przed Państwem przepis na ryboflawinową bombę, czyli pełne witaminy B2 indyjskie kotleciki z zielonego groszku, ziemniaków i pestek słonecznika.

Chcesz poczytać więcej?

Subskrybuj nutriv.pl, aby czytać dalej ten post.

Comments

Couldn’t Load Comments
It looks like there was a technical problem. Try reconnecting or refreshing the page.
Wyróżnione posty
bottom of page